Livet

Ja livet. Det är den stora frågan. Eller ja en fråga är det väl inte men för mig är frågan vad livet egentligen ska ge. Vad det är menat att vi ska uppnå. Själv känner jag mig ganska lost på livets vägar. Vet varken ut eller in, har inte gjort det på länge. Sedan pappa dog har jag hållit mig mer sysselsatt än vanligtvis. Träffar vänner och liknande. Och det tar all kraft från mig att vara ute med en kompis en hel dag. Och att hålla hemmet någorlunda rent och kläderna rena. Jobba eller plugga, hur? Jag känner mig inte redo helt ärligt.

Är hos mamma men ska hem senare idag. Imorgon ska jag träffa en kompis och hennes bebis, vi ska åka och köpa en barnvagn av en av mina andra vänner. På tisdag kommer en tjej och tittar på min häst för hon kan tänkas köpa honom. Sedan är resten av veckan fram till söndag tomma vilket känns ganska skönt. På söndag är det sommarland för hela slanten.

En annan sak jag verkligen måste ta tag i nu är min vikt. Jag kan inte gå upp mer. Jag måste banta ner mig hur många kilo som helst, och ju mer jag går upp desto jobbigare blir det ju att gå ner igen. Men jag önskar att jag var mindre snack och mer verkstad…. Gällande allt i livet. Nu ska jag mysa med sonen en stund. Det klarar jag i alla fall av.

~ av Borderlinemum på juni 12, 2011.

Kommentera

 
