Någon

Idag har sonen och exet träffats. De hade det trevligt som jag förstod det i alla fall. När sonens pappa lämnade av vår pojke frågade jag om han flyttat färdigt, och om han flyttade inom Malmö och det gjorde han. Han flyttade hem till ”någon” för tillfället, som han själv uttryckte det. Denna någon, är det en man eller en kvinna? Visst jag har inte med det att göra men det gör ont att tänka på att han kanske flyttar till en kvinna bara fyra månader efter att vi slutat träffas. Jag varken kan eller vill fråga honom heller. Det är hans liv. Men att se honom gå vidare gör ondare än jag trodde att det skulle göra. För innerst inne tycker jag att han är min, även om det inte fungerar mellan oss. Även om han inte verkade vilja att det skulle fungera mellan oss.

~ av Borderlinemum på juni 17, 2011.

Kommentera

 
