Jag faller i bitar.

Jag kommer rasa snart. Orkar inte bära på all denna sorgen längre. Jag klarar inte av att vara stark längre. Jag klarar inte av att förtränga vad jag känner. Jag orkar inte tänka på, tjata om och älska mitt ex. För vi har sagt hejdå allt för många gånger redan. Vi orkar inte kämpa längre. Han behöver inte mer skit från mig. För i just förhållandet till honom blir jag som värst och alla borderline drag kommer fram gånger tusen. Kanske är det för att det är den riktiga kärleken… Det är ju ändå så borderline fungerar…

 

Och pappa. Ja min fina pappa. Han som inte längre andas. Saknar honom så hjärtat värker, så ögonen tåras och själen blöder. Vi hade så mycket kvar som vi ville göra tillsammans. Jag känner att jag är inne i en ny depressionsperiod nu. I flera veckor har jag varit ute och farit med vänner och familj och inte hunnit tänka. Men nu har jag landat platt som en pannkaka och all sorg sköljer över mig likt vågor, som elektriska stötar.

 

Ikväll ska sonen till min mamma och sova över. Sist han gjorde det var den natten då pappa dog. Jag kommer ihåg den så väl. Krypandet i kroppen. Hur jag visste att något var fel. Att vi inte pratade hans sista dag på jorden. JAG ÄLSKAR MIN PAPPA! Hur mycket jag än inte vill förstå att han är borta så är han det. Och jag försöker att inte förtränga sanningen. Men jag minns honom som så levande. Så glad och kärleksfull. Min trygga hamn. Imorgon är det tre månader sedan min pappa blev en ängel. Tre månader av tomhet, sorg och saknad. Och längtan. Men jag vet inte om vi kommer ses igen, på andra sidan. För jag som alla andra vet inte vad som händer efter döden.

 

Jag kan inte säga åt mig själv att rycka upp mig. För just idag är en svår dag. Just idag är en sorgdag.

~ av Borderlinemum på juni 22, 2011.

Kommentera

 
