Ett krig

Inom mig pågår ett krig. Motstridiga känslor, men kanske mest en önskan att vara den alla vill att jag ska vara. Men det går inte att vara alla till lags. Varför kan jag inte bara stå upp för mig? För den jag vill vara. Kanske för att jag inte vet vem jag vill vara. Det enda jag vet är att jag vill vara fru till mitt ex. För min kärlek till honom brinner inte ut. Den fortsätter brinna, starkare och med mer kraft även om tiden går. Jag behöver honom, så som vi även behöver luft för att kunna andas.

~ av Borderlinemum på juni 30, 2011.

Kommentera

 
