Musik

Allt som oftast lyssnar jag på musik som tar mig tillbaka till det förflutna. Eller musik som vi spelade på pappas begravning. Musik som ger mig sorg samtidigt som det ger mig tröst. Nu har jag fastnat för Bryan Adams, som jag och exet alltid lyssnade på när vi väntade vår son. Speciellt ”everything i do (i do it for you)”. Den talar till mig. Den beskriver vad jag känner. Den tar mig tillbaka till det livet jag levde då, till lyckan och kärleken. Jag önskar att jag kunde tala genom musik och att exet kunde lyssna. Jag vill bränna en mix skiva till honom med våra gamla låtar, men frågan är om han skulle lyssna. Eller verkligen lyssna och ta till sig. Men han är trött på mina ljuva ord. För jag har fått skrivandets gåva, och utnyttjat den. Så kanske tror han ej på mig.

Jag vet att jag skriver en massa om honom, det är för att jag behöver det. Utan honom är tomheten total. Jag vet vem han är och hur han är och det i sig är en trygghet. Samtidigt så älskar jag honom oerhört mycket och kan inte tänka mig att gifta mig eller få barn med någon annan. Vi har kämpat så mycket, varför ger han upp nu? Jag har fortfarande så mycket kvar att ge och jag har lärt mig mycket det senaste året. Om hur jag bättre kan hantera min emotionalitet och mina aggressioner. Det enda jag inte kan göra är att ta bort mitt efternamn från sonens namn och därför valde han att lämna mig. Men låter inte det mest som en dum ursäkt? Jag vägrar tro att han inte älskar mig. Han har sagt till sonen att han saknar mig ibland men kanske säger han det bara utan att mena det. Vad vet jag?

~ av Borderlinemum på juli 1, 2011.

Kommentera

 
