Borderline

Jag befinner mig i ett stadie med hög ångestnivå. Mycket på grund av mitt ex. Men inatt gjorde jag ju inte det bästa precis… Jag menar att ringa och sms bomba. Om han kommit hem från festival är han antagligen väldigt trött. Eller så är han fortfarande där. Varför inte vänta på att han skulle höra av sig istället? Nej för jag kan inte det när jag har ångest och är emotionell. Har han någon annan så är det ju inte mitt problem då vi ej längre är tillsammans. Jag äger inte honom och kan inte kontrollera honom. Varför förstår jag inte det? Önskar mest att han hör av sig snart för sonens skull. Han behöver sin pappa och är arg och ledsen över att han rest iväg, och det är jag som får ta allt det. Men är man mamma så är man och jag älskar att finnas här för min son. Utan honom hade jag kanske inte levt idag. Det är den bistra sanningen faktiskt. Han är den enda anledningen för mig att kämpa vidare. Innan var det pappa också men sedan han gick bort så är det bara för sonens skull. Det låter säkert hemskt att jag lever för någon annans skull, men så är det. Min son skulle inte klara sig utan mig vilket betyder att jag måste hålla mig vid liv så länge han behöver mig.

~ av Borderlinemum på juli 2, 2011.

Kommentera

 
