Inte ett ord

Fortfarande har han inte hört av sig. Ringer jag så svarar han inte. Förra gången han var på festival hade han inte telefonen med sig. Detta året har han. För vems skull? Förra året sade han att det var onödigt att ha den med då den bara ”tog plats”. Vad är skillnaden detta året? Förra året var jag hans flickvän men det var inte anledning nog. Nu har han den med kanske för sin nuvarande tjejs skull, varför är hon viktigare? Detta är ju bara spekulationer från min sida förstås då jag inte vet huruvida han har någon eller inte. Men jag skulle tro det. Ångesten är hög sedan flera dagar och den går inte ner. Jag dör inombords. Vill bara skrika och gråta och skära sönder min kropp. Men jag är hos mamma så jag kan inte. Varför kan inte detta helvetet bara ta slut. Jag vet inte hur länge till jag orkar. Orkar vara ledsen, förstörd. Hur länge jag orkar överleva. Det bästa hade ju egentligen varit att inte leva mer, eftersom jag kommer få leva utan honom hela livet. Jag kommer inte överleva det!

~ av Borderlinemum på juli 2, 2011.

Kommentera

 
