Försöker

Just nu försöker jag att inte tänka på exet särskilt mycket. Det är inte det lättaste. Men jag tänker att det är bäst så tills han kommer tillbaka. Nu när han inte kan nås är det inte lönt att gå runt med ångest. Jag vet ju var han är nu, och vad han gör där. Men visst ångesten är fortfarande här och smärtsam är den. Om några timmar ska jag iväg på kalas så då får jag i alla fall tankarna på annat håll.

Men innan kalaset ska jag fixa lunch till min fina son, klä på mig och fixa mig och allt sånt där. Jag ska mentalt förbereda mig för att kunna hålla näsan i vädret för att reta min idiot till syster. Ja det kräver lite förberedelse. Men först ska jag ta en cigg och kanske en kopp kaffe innan jag börjar med allt annat. Ha en fin dag!

~ av Borderlinemum på juli 3, 2011.

Kommentera

 
