Kommentarer

Har en del läsare på bloggen men får inga kommentarer. Själv är jag inte så bra på att kommentera heller och jag vill inte heller be om en massa kommentarer. Glömde skriva en sak i förra inlägget. Idag fick jag ett samtal från en psykolog på barnsjukhuset. För nästan tre månader sedan var jag med min son på sjukhuset då han är ganska hyperaktiv, har lite tålamod och ganska dålig uthållighet när det gäller aktiviteter. De Tyckte att han var en jätteduktig och intelligent pojke, men han skulle ändå få gå på tester hos en psykolog. Så idag fick jag ett samtal från psykologen. Hon hade fått ett återbud imorgon så vi ska dit klockan två. Egentligen ville hon träffa bara mig men då sonen har sommarlov så får han följa med. Han ska sitta i ett rum bredvid och leka när jag pratar med psykologen. Sedan vi var på sjukhuset sist har jag funderat en del. Om det skulle visa sig att min son har en boktavsdiagnos av något slag så skulle jag inte vilja medicinera honom. För jag har sett andra barn som gör det och de är inte längre sig själva. Jag vill inte ge min son medicin som kan liknas vid knark. Innan var jag öppen för det men inte nu längre. Jag vill gärna höra er syn på det hela med medicinering av barn. En annan sak är att hans pappa inte vet något om det här, då han (som jag tidigare nämnt) inte är öppen för sånt som psykiska sjukdomar och liknande. Jag hoppas att det går bra imorgon och att allt detta ska vara utrett innan sonen börjar i skolan så att allt kan bli bra för honom där. Jag ska också försöka få en chans att prata med hans pappa om det hela då jag också vill att han ska känna sig delaktig i vad som försigår i vår sons liv.

Nu ska jag försöka sova så godnatt på er och så hörs vi imorgon!

~ av Borderlinemum på juli 4, 2011.

Kommentera

 
