Som sagt

Idag ringde exet precis som jag trodde. Han ville prata med vår son, inte med mig. Sonen frågade när de kunde träffas och han sade på onsdag, för imorgon skulle han tvätta sina skor. Igen?! Han tvättade alla sina skor på midsommarafton, så han har väl haft alla med sig på festivalen kanske. Försöker att lita på det han säger, och inte hitta på mina egna sanningar. Det går sådär.

Idag har jag och sonen haft min vän K på besök, och hennes fina dotter förstås. Vi har pratat skit, ätit gott och
spelat Super Mario. Innan de kom hann jag plocka undan och dammsuga här hemma, så skönt att ha det gjort. Sen vid halv sextiden åkte vi in till stan, jag, sonen, vännen och hennes dotter. Vi satte oss och fikade på mitt favoritcafe. Latte och muffins. Jag måste verkligen börja tänka på figuren nu alltså. Till mitt försvar så delade jag och sonen på en muffins. Sen köpte vi en present till exet. En fin vit skjorta. Kanske borde jag inte gjort det och vet inte om han kommer ta emot den, men i alla fall. Sen köpte jag lite kläder till sonen också. Och en fin tröja till K’s dotter. Sonen fick en fin tröja av K också.

Nu har jag och sonen läst bröderna lejonhjärta och sonen sover. Jag ska nog spela lite Sims 3 innan jag sover (TV-spelsnörd som jag är). Allt för att fördriva tankarna från sånt som gör mig ledsen och nere. Får försöka ta en dag i taget. Och vänta tills kärleken rinner ut eller tills exet vill försöka igen. Vilket det än blir så måste jag försöka överleva. Hur ont det än gör. Undrar hur länge jag ska behöva överleva tills jag börjar leva…

~ av Borderlinemum på juli 4, 2011.

Kommentera

 
