Telefonsamtal

Jag ringde samtalet till sonens pappa och han tog det bra. Han undrade mest över om vi fått något resultat än. Men det har vi ju inte. Psykologen ska träffa sonen en gång till nästa vecka och göra färdigt testerna, sen skulle resultatet dröja tills hon kom tillbaka efter semestern. Men det känns skönt att han tog det bra och inte sade att det bara var skit. Han vet ju själv att sonen är väldigt överaktiv. Imorgon ska han och sonen träffas och gå på bio bland annat. Det var hans eget förslag. Kanske borde de vara ute om det är fint väder men det hinner de väl också. Det är bra att han tar lite initiativ tycker jag. Jobbigt bara att han ignorerar mina försök till kontakt.

Nu lagar jag middag, sill och nypotatis. Sonen får korv och potatis istället. Och inte att glömma champinjonerna och den gröna sparrisen. Jag har inte ätit sedan tio i morse så magen svider ganska rejält vill jag påstå. Efter maten ska jag och sonen titta på film och mysa. Ska försöka lägga oss i tid idag för imorgon ska vi upp tidigt på äventyr med K och hennes dotter.

~ av Borderlinemum på juli 5, 2011.

Kommentera

 
