Sovmorgon och brunch

Idag sov jag och sonen enda till kvart över tio. Sonen gillar inte att äta när han precis vaknat så vid elvatiden fixade jag brunch med stekt ägg och potatis och bacon bland annat. Själv åt jag mest vattenmelon som är så gott.

Idag ska vi bara vara hade jag tänkt. Det har regnat en skvätt innan men nu tycks det vara uppehåll framöver. Nu är det ljusa moln över himlen och det är så där lagom varmt. Sonen leker med lego och själv orkar jag inte ta mig för något speciellt. Sitter på balkongen med en cigg och bara tar det lugnt. Det är skönt med sådana här dagar, men samtidigt blir jag oerhört rastlös. Vill ha något att göra men vissa dagar mår man bra av att ta det lugnt. Det är något jag får lära mig.

Får väl sätta mig framför datorn eller teven så att jag har nåt för mig i alla fall.

~ av Borderlinemum på juli 7, 2011.

Kommentera

 
