Fiske

Ikväll var vi då och fiskade men inte fick vi något napp inte. Vi fiskade inte så länge, kanske 1,5 timme eller så, men jag hann sätta 3 drag och en krok med flöte. Två i vattnet och två i trädet… Så nu vet ni hur bra jag är på att fiska med andra ord, eller inte bra menar jag då. När klockan blev senare typ tjugo minuter innan vi skulle gå började det bubbla i vattnet, och fiskar kom upp till ytan och skvätte och fångade mygg, men tog de vårt bete? Nej precis det visste nu ju redan. Men kul och rogivande var det. Fast jag är jättenervös över att ha barn i närheten av vatten. Och då stod vi ändå på en brygga med staket där det nästan varit omöjligt att ramla i. Såvida man inte klättrat upp på staketet eller klivit mellan staketet och tagit ett frivilligt kliv ut i ån. Men vatten är en av mina största nojor fast jag själv var ett vattendjur som liten. Men det kan bero på min nära döden upplevelse i vatten som liten. Den händelsen kan jag berätta om en annan gång för nu ska jag umgås lite med morsan. Godnatt!

~ av Borderlinemum på juli 8, 2011.

Kommentera

 
