Orolig, sömnlös, rastlös

Idag sov jag och sonen riktigt länge. Det var skönt med en ordentlig sovmorgon, men desto svårare att få min pojke i sömn ikväll. Ett tag efter att vi vaknat kom bästa vännen E och hämtade oss och så åkte vi till ett tivoli i grannstaden. Vi har inte träffats på ett tag och det är nog mycket mitt fel. Jag har försummat henne, och all min tid med K har gjort att E hamnat i skymundan. Men jag har saknat henne en massa, och det har sonen också. Fast idag fick vi i alla fall några timmar tillsammans i solskenet. E och sonen åkte ganska många karuseller och sonen utökade sin nallesamling med två till nallebjörnar.

Efter tivolit släppte E av oss hos min moster, där kom mamma och hämtade oss och så åkte vi och köpte brädor. Jag och mamma ska bygga trägolv på mosters balkong. Efter det åkte vi hem till mamma och hämtade verktyg, sen beställde vi pizza och åkte hem till mig. Mamma är här och sover för min moster bor typ fem minuter hemifrån mig. Så mamma och jag har spelat super Mario hela kvällen.

Nu sover mamma och sonen men själv ligger jag och tänker en massa. Imorgon ska min moster gå till affären och handla och tänker ha sonen med sig. För det oroar jag mig en massa. Jag vet hur han är med att springa runt och inte lyssna. Men förhoppningsvis lyssnar han på min moster. Hon gör ju det för att vara snäll så att jag och mamma får arbetsro, men jag är livrädd. Hon är ändå i affären i typ en timme och hon vill gärna ha lugn och ro. Men hon har jobbat på dagis förr, visserligen i köket men ändå, så hon vet ju hur barn är. Och hon har sagt till sonen att om han uppför sig så ska han få någon läsk och lite godis som belöning. Så det ska nog gå bra. Hoppas jag.

Nej nu ska jag försöka att inte oroa mig mer. Moster vill ha med sonen och sonen vill gå med moster så vad är problemet? Jag måste släppa lite mer på tyglarna, han är ju ändå snart 6 år och ska börja skolan om fem veckor. Men han är ändå min lilla bebis. Dessutom uppför sonen alltid sig mycket bättre när jag inte är i närheten. Ahhh kan jag inte bara sluta mala det nu. Han ska gå med henne, punkt slut.

Finns det fler som är som jag? Hade verkligen behövt lite stöttning just nu.

~ av Borderlinemum på juli 11, 2011.

Kommentera

 
