En vän värd att nämnas

Det finns en till tjej i mitt liv, som gjort stor skillnad för mig. Vi kan kalla henne Maria. Hon är världens gulligaste lilla tjej. Vi gick i samma klass på universitet och fann varandra direkt. Men den senaste tiden har vi tappat kontakten. För ett och ett halvt år sen var vi jätte nära och jag kunde verkligen öppna mig för henne. Men sen skulle vi skriva kandidatuppsats tillsammans och då gick det neråt. Vi försökte att inte låta det påverka vänskapen men det gjorde det ändå. Även om ingen av oss ville det. Och hon hade träffat en kille som jag från början fick en bad feeling om, och befann sig mycket flera tiotals mil härifrån allt som oftast. Killen visade sig sen vara ett otroget svin och jag ställde upp och stöttade henne. Nu bor hon typ 70 mil från mig så det är svårt att träffas. Men hon finns alltid i mitt hjärta och ofta i mina tankar därför vill jag berätta om henne här. Jag kan enkelt säga att jag älskar henne.

Idag är jag skittrött. Har varit hos min moster och byggt i typ åtta timmar. Kroppen värker men jag är jättenöjd med det vi gjort. Vi är snart färdiga, har kanske en timmes jobb kvar som vi ska ta imorgon. Sonen skulle ju till affären med min moster idag, och jag har oroar mig hela natten. För ingenting för det gick jättebra. Han hade varit jättesnäll och uppfört sig jättebra. Så han hade fått välja en läsk och lite lösgodis, sedan hade han köpt kanelgifflar till mig och mamma. Min söte lille pojke. Sen gick han och moster ut igen på eftermiddagen och köpte hämtmat till oss. Moster ville ta med honom till stan imorgon så vi skulle få jobba ifred, men han ska träffa sin pappa så det får de göra en annan gång.

Nu är vi hos mamma och sover tills imorgon. Så godnatt!

~ av Borderlinemum på juli 12, 2011.

Kommentera

 
