Baktanke?

I eftermiddags ringde exet till mig. Han ville ta ut sina 60 dagars föräldrapenning. Han behövde det sade han. Han kunde hämta sonen och vara med honom varje dag om jag ville det. Vad är baktanken? Jag bad honom ta ut det flera gånger när vi var ihop men då kunde han inte sade han.
Han sade idag att det inte alls betyder att han vill ta sonen ifrån mig eller så. Kanske är det för att han ska flytta och behöver vara ledig från jobbet. Kanske vill han bara komma vår son närmre. Kanske har han en flickvän han vill spendera tid med, kanske vill han utnyttja sin rätt som han själv uttryckte det. Jag kan inte stoppa honom från att göra det. Kanske är det för att testa mig?

Idag var jag, mamma och sonen ute och fiskade. Då träffade vi en tjej som var ute med sin valp. Sååå söt. Jag som verkligen vill ha en hund men inte har råd att köpa en! Ägaren var en lesbisk tjej i 19-20 års åldern. Hur jag vet att hon var lesbisk var för att hon sade att hennes flickvän skulle resa bort. Vet inte varför men jag kände en sorts attraktion. Kanske bara inbillning vad vet jag?!

Nu ska jag fredagsmysa med min lille son.

~ av Borderlinemum på juli 15, 2011.

Kommentera

 
