En dejt med bästa vännen.

Har varit med bästa vännen, även kallad E, idag. Hon skickade ett sms i morse och frågade om jag ville träffas. Så hon hämtade mig och sonen och vi åkte till ett köpcenter en bit härifrån. Tanken var att vi skulle fika, men vi gick runt och tittade i affärer istället. Sonen fick en hatt och en t-shirt. Sedan när vi skulle hem igen gjorde E ett misstag och råkade köra fel väg så vi hamnade på vägen mot byn där pappa bodde och ligger begravd. Så vi tog det för att vara ödet och åkte till graven. Först köpte vi en blomma som vi planterade till honom, och sonen fick en kaktus till sitt fönster. Så nu är där riktigt fint på graven igen. Det är visst bara jag som åker dit av alla syskon. Visst är det jobbigt för mig också, men samtidigt är graven det enda av honom som finns kvar, förutom alla fina minnen förstås. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på min pappa och minns saker vi gjort ihop. Det är fortfarande ofattbart att han är borta…

Nu tittar jag och sonen på film. Jag ska snart börja med middagen också. Imorgon ska sonen till mamma och vara där i några dagar. Det var mamma som frågade om han ville det och det ville han. Bara min lillebror inte jävlas med honom. Min lillebror är för övrigt väldigt deprimerad just nu och har hemska självmordstankar, så han är ännu ett orosmoment. Hoppas det går över för honom snart, att medicinen biter på honom. Så imorgon ska i alla fall min son åka till sin mormor. Får hoppas jag klarar att vara själv… Men då ska jag i alla fall passa på att ta tag i saker som behövs göras! Påminn mig gärna om det…

~ av Borderlinemum på juli 25, 2011.

Kommentera

 
