Sömnsvårigheter

Min son lider av någon typ av sömnsvårigheter skulle jag tro. Han somnar inte. Idag tog det närmre två timmar och slutade med att han somnade vid halv tolv. Det tär på mina krafter. Nu har han ju varit hos mamma i tre dagar så jag kunde ta det, men det är oftast väldigt jobbigt. Jag förstår inte det. Han får inte ro att somna helt enkelt. Det känns hemskt att ett så litet barn ska behöva ha det så och jag känner mig otroligt maktlös.

Utöver problemen att somna har han också börjar få riktiga aggressionsutbrott. De kan komma för minsta lilla grej och slutar med att han slår och kniper mig. Jag berömmer honom alltid när han gör något bra och uppför sig bra, ändå lyssnar han inte på tillsägelser. Jag blir ledsen, särskilt nu när jag saknat honom i flera dagar och det sedan bara blir bråk och skrik när han väl kommer hem. Jag önskar att jag visste vad han behöver och hur det skulle gå att ändra på dessa sakerna. För det tar kål på mig. Min lille pojke som jag älskar så mycket, jag vill ju att han ska må bra och att vi ska ha en sund relation. Jag känner mig som en dålig förälder varje dag. Som att jag inte finns där för honom på det sätt han behöver fast jag gör så gott jag kan. Jag undrar vad jag gjort för fel. Jag hoppas bara på att det ska bli bättre för hans och min skull. För jag älskar min son över allt annat och vill bara att han ska må bra…

~ av Borderlinemum på juli 29, 2011.

Kommentera

 
