Brev till läkare

Kan jag skriva ett brev till min psykiater? Jag har svårt att berätta hur jag mår, men lätt för att skriva ner det. Jag kan berätta hur jag har mått och om saker som har hänt men jag kan inte sätta ord på mina tankar och känslor muntligt. Kanske för att jag lärt mig att man inte ska beklaga sig och tycka synd om sig själv när jag var yngre. Men skriftligt går det hur lätt som helst. Men kan man skriva ett brev till sin läkare?

Jag vill skriva ner allting för att hon ska förstå hur det verkligen ligger till med mig. Hur jag känner inför livet, ansvaret och arbete. För jag kan inte gå runt och må så här längre, och samtidigt oroa mig för allt praktiskt. Jag kommer gå under i så fall.

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka somna. Utan att vara rädd… Men det blir svårt då hjärtat redan bankar fortare än normalt och skakningarna satt igång. Det är likadant varje kväll. Men sova måste jag ju. Sonen somnade ganska snabbt idag. Jag försökte mig på en avslappningsövning med honom och den gick hem. Så det ska jag fortsätta med från och med nu. Godnatt på er och sov så gott.

~ av Borderlinemum på juli 30, 2011.

3 svar to “Brev till läkare”

  1. SKRIV! Jag hade gjort det. Om jag hade haft svårt för att förklara det verbalt. Det är ju bara ett annat sätt att yttra sig så varför inte? 🙂

    Och det är så lite så. Tycker om att svara på kommentarerna. En del av dem i alla fall. När jag har lite tid över 🙂

    Och sjöar ÄR läskiga. 😉 Kram

  2. Såklart du ska skriva! Din doktor behöver veta precis hur du tänker och känner om hon ska kunna hjälpa dig. Man kanske blir lite blockerad vid besöket och varken minns eller kan formulera det man velat säga. Då är det toppen om man kan skriva i lugn och ro hemma och sen ge brevet (eller skicka) det till doktorn. Lycka till!

Kommentera

 
