Lukt

Då ligger jag i min renbäddade säng och ska försöka sova. Konstigt nog luktar mina nytvättade kläder som min pappa. Sonen märkte det också. Så han trodde att hans morfar var här, eller ja hans själ i alla fall. Sedan blev han ledsen och pratade om sin morfar och med sin morfar. Hans sorg kommer mer och mer nu och jag uppmuntrar honom att prata om det, och berättar att det är okey att bli ledsen och gråta.

Ikväll gick det bättre att natta sonen. Han fick lite fil i ett glas som han drack när jag läste. När jag läst färdigt och stoppat om honom och pussat honom god natt gick jag ut i vardagsrummet och vek en hel del av högen med ren tvätt. Sonen kallade på mig typ två gånger för att höra att jag var där sen hörde jag inte mer från honom. När jag sen tittade in i rummet sov han så sött. Min fina pojke. Känns så skönt att vi inte bråkade vid läggningen.

Nu är det inte långt kvar tills han börjar i skolan, förskoleklassen, min lille son. Ångesten blir mer påtaglig för varje dag. Rädslan över att han inte ska få några kompisar, eller att någon ska vara elak mot honom. Han är ju väldigt känslig min lille pojke även om man kanske inte kan tro det när man ser honom. Jag vill inte uppfostra honom till någon hårding utan jag vill att han ska vara sig själv och att han ska veta att det är okey att visa känslor. Det enda jag kan göra angående skolstarten är ju att hoppas på det bästa; att han ska trivas, att allt ska gå bra och att han blir väl omhändertagen. Själv har jag alltid trivts i skolan trots att vissa barn kunde säga elaka saker ibland. Jag har alltid haft vänner i skolan, förutom en termin i sexan när vi flyttade till en liten by där alla kände alla och jag inte fick komma in. Annars har det varit bra. Så varför skulle det inte vara det för min son? Jag antar att jag bara är tramsig som oroar mig, men samtidigt är jag rädd om min lille pojke för jag vet hur han är att han är emotionellt ömtålig. Eller så tror jag det bara för att jag själv är det…

Nu måste jag försöka lägga tankarna åt sidan och sova så att jag orkar spöa mamma i bowling imorgon. Min systerdotter ska också följa med och det ska bli kul att umgås med henne. Jag gör inte det så ofta nu när jag och syrran är ovänner. Sedan på lördag ska sonen på kalas till en gammal dagiskompis och efter det ska han träffa sin pappa i typ två timmar. De har inte träffats på två veckor för han har jobbat mycket och samtidigt flyttat. Men på lördag ska de umgås en stund, och jag har gett dem i uppgift att köpa en skolväska åt sonen. Vi har sett en fin sonen och jag men den kostade 450 spänn och jag tyckte det var lite mycket, men hans pappa har säkert råd. Har shoppat till sonen idag förresten, han valde tre boxer, två skjortor, en hatt och en fleecejacka. Min lille son älskar att ha hatt på sig, för det hade alltid hans idol Michael Jackson 😉

~ av Borderlinemum på augusti 4, 2011.

Kommentera

 
