Ramla ur sängen

För en timme sedan hörde jag en duns och sen gråt inifrån mitt sovrum där sonen låg och sov i min säng. Han hade ramlat ur sängen. Detta är något han gjort ganska mycket på sistone. Med ganska mycket menar jag några gånger i månaden. Jag förstår det inte riktigt. Ibland vaknar han inte ens av det för han ligger inrullad i täcket, men jag vaknar givetvis av dunsen och får bära upp honom. Hur vanligt är det bland barn i sexårsåldern att de ramlar ur sängen? Jag har velat köpa en hög säng åt honom för att skapa mer plats i hans sovrum men det vågar jag inte förrän han slutat ramla. Min lille pojke, jag är bara glad att han inte skadar sig. Men hur bra kan det egentligen vara att ramla och slå i huvudet så ofta? Nu ska jag också sova och hoppas att sonen inte ramlar fler gånger i natt. Godnatt!

~ av Borderlinemum på augusti 8, 2011.

Ett svar to “Ramla ur sängen”

  1. Jag ramlade jätteofta ur sängen. Och jag sover också extremt tungt så vaknar aldrig själv av det. Jag vaknar knappt av en atombomb. 😛

    Och tack som alltid! Värmer att få så fina ord. 🙂 Kram

Kommentera

 
