Vad hände med vädret?

Här där jag bor har det varit fint väder hela dagen, men jag och sonen har bara suttit inne. Nu när vi tänkte gå ut och leka lite började det blåsa som fan och regna. Så typiskt. Ikväll är det cirkus här i närheten men det är så jävla dyrt att jag aldrig skulle gå på det. Närmre fyrahundra för en biljett, och nästan trehundra för ett barn. Hur sjukt är inte det? Jaja folk betalar uppenbarligen så mycket för det, men inte jag inte. Sonen och jag kan gott förtjäna en mysdag hemma också. Synd bara att jag är för lat för att gå till affären och köpa Coca cola. Det är skamligt egentligen när affären ligger tre minuter härifrån. Skyller på att det är uppförsbacke och tre trappor upp på hemvägen. Är inte det ursäkt nog?

Annars händer inget intressant i mitt ganska ointressanta liv. Jag funderar över livets stora frågor och över diverse saker som är fel med mig. Som vanligt då alltså. Jag känner mig så olik alla andra människor runt omkring. Men det är väl bra att vara one of à kind? Oavsett om det är bra eller dåligt…

~ av Borderlinemum på augusti 8, 2011.

Ett svar to “Vad hände med vädret?”

  1. Du behövde aldrig sakna mig länge då jag levererade blogginlägg under helgen ändå. 😉

    Och har du aldrig ätit hjortron tidigare kommer du kanske inte gilla det. Det är en speciell smak. Jag är uppväxt med det så I looove it! 😉

Kommentera

 
