Bra dagar och dåliga dagar

Precis som alla andra har jag ibland bra dagar och ibland dåliga dagar. Idag har varit en bra dag. Jag och sonen har varit hemma hos min kompis M mellan klockan ett och klockan sju. Sen åkte vi till Coop där jag hittade den superbra serien Veronica Mars på dvd för endast 99 kronor för en säsong. Så jag köpte alla tre. Så jag har avslutat dagen med två avsnitt och nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt.

Imorgon blir det nog bio med sonen och min kompis I. Ska bli trevligt ifall det blir av. Jag är fortfarande väldigt osäker med kompisar och så därför skriver jag som om jag inte är säker om det blir av, för jag känner inte I så bra. Vi umgicks mycket från vi var tolv till vi blev femton sen var vi inte umgåtts förrän nu de senaste veckorna. Alltså har vi missat nästan tio år av varandras liv… Men jag är glad att kunna uppta kontakten med kompisar sen förr, att det känns som om vi inte varit ifrån varandra. Vi är så mycket mognare nu och det blir en helt annan sorts relation när man är vuxen. Alltså jag är snart tjugofem år, men att beskriva mig själv som vuxen känns konstigt. För jag känner mig inte mer vuxen nu än för sju, åtta år sedan. Jag känner mig inte ansvarsfull och ja, vuxen. Men det är dags att bita i det sura äpplet och acceptera att jag är vuxen och att jag måste ta mitt ansvar som vuxen. Det hjälper inte att kämpa emot för vi blir alla bara äldre.

Jag hoppas mest att jag också hittar hem en dag och hittar min plats här i livet. För just nu är jag vilsen och känner mig så för liten för allt ansvar. Men min son börjar bli stor och jag måste också börja växa upp nu. För annars kommer det gå käpprätt åt helvete.

~ av Borderlinemum på augusti 9, 2011.

Kommentera

 
