Katt återfunnen

Jag och mamma gick till hennes granne för att höra om de sett till katten men det hade dem inte. Fem, tio minuter efter vi kommit in igen hör jag en katt jama högt två gånger. Så jag springer ut och försöker lokalisera ljudet och vem ser jag när jag lyfter på några grenar och tittar in i en buske, jo katten! Jag har aldrig förr varit så glad att se honom och tror han var lika glad över att se mig fast jag inte är hans favorit människa. Jag fick ta upp honom och vi gick in och mamma Som också hört jamandet blev överlycklig! Katten är nu jättetrött och ligger och sover. Men han var inte blöt och inte smutsig så det verkar som att han varit instängd någonstans. Stackars liten… Skönt att han är återfunnen i alla fall. Nu ska jag lägga sonen, vi stannar hos mamma tills imorgon.

~ av Borderlinemum på augusti 11, 2011.

Ett svar to “Katt återfunnen”

  1. Härligt! 😀

    Och tack! *stolt morfar/farfar*

Kommentera

 
