Konstant bråkande

Sonen slogs, skrek och lyssnade inte alls igår kväll. Det är tur man har tålamod i sådana situationer så man inte går över linjen. Men ingenting jag sa eller gjorde fick honom att sluta. Så jag lade honom till sängs istället. Vi låg och pratade en stund om vad som hänt och det kändes bra. Men sen imorse vaknade jag av att han var kaxig mot min mamma och sedan började han med mig igen. Att slåss, knipas, bitas och rivas. För varje dag som går försvinner mer och mer av det goda i honom, och det känns hemskt att säga så men det är ju så. Jag vill se mer av den gulliga kärleksfulle pojken jag vet att han är, och mindre av pojken som bråkar och gör dumma saker. Men ju mer jag försöker göra det bättre, desto värre blir det. Kanske är jag en mamma som gör en massa fel vad vet jag. Men att han börjat göra likadant mot andra som mot mig gör det hela bara värre.

Jag trodde vi kunde ha en bra dag men nej då. Det är så jävla trist alltihop. Han ska träffa sin pappa om två timmar och hur kul är det när vi har haft en sån här morgon?!

~ av Borderlinemum på augusti 13, 2011.

Kommentera

 
