Lite lugnare

Nu har det lugnat sig lite. Sonen och jag ska snart bege oss till bussen och åka till ”vår” stad där sonens pappa ska hämta honom. Sen ska jag träffa bästa vännen E och gå till en nyöppnad ekologisk affär som en jag känner precis öppnat nu i dagarna.

Vädret börjar mer och mer likna höst och det känns trist, men samtidigt skönt. För på hösten är det mer okej att sitta inne en hel dag, förväntningarna på en är inte lika höga. Och sen går det ju fortare tills julen. För mig hade det gärna fått vara sommar, sen jul direkt och sen sommar igen. Men sån tur har jag ju inte. Om några dagar börjar sonen i skolan och förhoppningsvis lugnar han sig då. För jag är på bristningsgränsen. Jag behöver hjälp. Kanske borde jag ringa psykologen som han träffat två gånger och berätta att det är nära på att urarta. Men hon har ju säkert semester fortfarande. Nu ska jag gå och packa ihop våra saker innan vi ska gå. Ska bli skönt att komma hem sen. Borta är bra men hemma är snäppet bättre.

~ av Borderlinemum på augusti 13, 2011.

Kommentera

 
