Hur går man vidare?

Hur går man vidare när man förlorat sin stora kärlek? Sex månader har gått utan att jag är ett dugg nära att sluta älska. Allting förändras men aldrig min kärlek till honom. Och tro mig denna gången har jag försökt. Att se honom bygga våra drömmar med någon annan är hjärtskärande. När han säger att jag inte betyder något så gör det riktigt ont. Visserligen har han inte sagt det men hans handlingar pratar för sig själv. Helst av allt vill jag bara åka till honom och se det med egna ögon. Allt för att plåga mig själv lite till eller något. Men jag ska inte vara psycho exet längre. Istället ska jag ignorera. Funderar på att byta telefonnummer för att se vad han gör då. Men det är inte rätt när vi har barn jag vet det också. Nu ska jag och sonen städa och göra fint så tankarna går någon annanstans.

~ av Borderlinemum på augusti 15, 2011.

Kommentera

 
