Idag och imorgon

Imorgon är sonens första skoldag. Han börjar i förskoleklass. Han hade förstås lite svårt att somna ikväll men så är det för mig också när jag är spänd inför något, tror det är så för många. Idag har vi varit på tivoli och sedan fikat med K och hennes dotter. Sedan var vi på biblioteket och lånade lite böcker.

Sonen vaknade precis och skrek och skällde tror han drömt något. Nu sover han igen, men ganska oroligt. Jag ska vänta tills han somnat om ordentligt sen ska jag se klart på Veronica Mars innan jag tar sista ciggen och går och lägger mig jag också. Det blir ju till att gå upp tidigt imorgon. Eller ja han börjar inte förrän tio men tänkte att vi skulle gå upp vid åtta i alla fall. För sen kommer han väl börja vid åttatiden på torsdag skulle jag tro.

Jag kommer nog också ha svårt att somna ikväll när min store pojke ska börja i skolan imorgon. Han är ju fortfarande min lille pojke!

~ av Borderlinemum på augusti 16, 2011.

Ett svar to “Idag och imorgon”

  1. Det är nog helt normalt. Lite pirrigt så där. 🙂

    Och ja alltså mår jag RIKTIGT dåligt då tar jag värktabletter, så klart. Men jag tror, vet inte om jag drömt det eller läst det, att värktabletterna tar ju ner kroppstemperaturen och då arbetar inte kroppen lika febrilt med att bli av med sjukan. Så därför tänker jag att får den arbeta uppe i högvarv försvinner det fortare.. Haha. ^^

Kommentera

 
