Sonens första skoldag

Då har sonen varit i skolan för första gången idag. Det gick hur bra som helst. Det enda negativa var att hans pappa dök upp så jag fick stå ut med honom i några timmar. Vi var med sonen i en och en halv timme sen var han där själv i två och en halv timme och det verkade ha gått jättebra. Ångesten har sjunkit angående hans skolgång och det är skönt. Imorgon börjar han tjugo över åtta och jag borde verkligen sova vid det här laget men nä då jag nattugglar som vanligt. Fast nu tar jag sista ciggen i alla fall.

Innan idag sade sonen att hans pappa inte alls hade sagt något om att det inte var hans flickvän som bodde hos honom. Nähä varför sade han det då? Jag förstår att det är svårt för honom för även om jag försöker att inte visa mig ledsen så ser han det på mig. Men jag ska inte bry mig mer. Hans pappa kan dra åt helvete nu för det är fortfarande fel av honom att ge sonens rum till någon annan. Men jag borde ha fattat att han inte ville ta mer ansvar!

Nu ska jag röka färdigt sen blir det sängen för sex timmars sömn innan det är dags att gå upp. Godnatt!

~ av Borderlinemum på augusti 17, 2011.

Ett svar to “Sonens första skoldag”

  1. Vad skönt att hans första skoldag gick bra! 🙂

    Kram

Kommentera

 
