Blåst och rädsla går hand i hand för mig

Det blåser skitmycket där jag bor och när det gör det så knakar det i väggarna och skallrar i fönstren hos mig. Det är inte lätt för mig som blir rädd för minsta lilla ljud… Känner mig som en stor mes men det är ju inget jag kan hjälpa direkt. Jag försöker koppla bort det men det är ganska svårt. Jag är helt enkelt inte gjord för att bo själv utan någon annan vuxen.

Saknar pappa gör jag också. När jag ska gå ut på balkongen och röka om kvällarna tänker jag alltid på honom, för varje kväll när han ringde gick jag ut och rökte med honom på tråden. Snart har fem månader gått sen han dog. Det har varit fem tuffa månader med mycket saknad. Hur ska jag klara det resten av livet?

~ av Borderlinemum på augusti 19, 2011.

Kommentera

 
