Städning och slappande i bra kombination

Idag har jag slappat, städat, slappat, städat och så vidare. Det har gått bra. Vardagsrummet ser nu ut som det borde. Nu ska jag slappa en stund till, sedan ska jag städa badrummet och sen ska jag hämta min son i skolan. Känner mig inte lika trött idag, är nog tack vare kombinationen av aktiviteter. Känner mig inte lika misslyckad heller faktiskt. Det är skönt att ha städat också så att sonen kan ta med en kompis hem från skolan när han känner för det. Hans rum städar jag inte dock, han måste lära sig det själv. Men det är väl ganska vanligt att ett barns rum är stökigt. Tror jag i alla fall.

~ av Borderlinemum på augusti 23, 2011.

Kommentera

 
