Blev en tur till mamma

Jag och sonen åkte till mamma när han slutat skolan. Känns skönt att få sällskap när man inte mår så bra. Har skitont i höger sida av magen också. Känns som levern, hade ont där när jag hade havandeskapsförgiftning därför jag vet hur det känns när man har ont i den. Men fattar inte vad det kan bero på. Jag dricker knappt alkohol, var flera veckor sedan sist, och jag tar inga tabletter alls överhuvudtaget. Så klart blir jag orolig att det är cancer eller något. Men det behöver ju inte tvunget vara levern heller, det kan ju komma från någon annanstans.

Imorgon ska jag, mamma, sonen och min vän E ha en egen liten kräftskiva. Syrran bjöd in alla hon kände utom mig, så mamma och jag bestämde oss för att ha en egen i stället. Sen är det ju inte vårt fel att typ ingen kommer till syrran. Bad karma is what it is! What goes around comes around säger jag bara! Och ja jag är skadeglad…

Ångesten är fortfarande kvar. Om än i lite mindre skala. Jag tänker på rakblad. Men nu är jag hos mamma så det är bara att glömma och det är bara bra. Jag kämpar varje dag för att hålla mig ifrån det, och det tar mycket energi från mig. Nu ska vi snart äta middag, helt för sent men så är det ibland. Sonen kommer nog somna efter maten skulle jag tro.

~ av Borderlinemum på augusti 26, 2011.

Kommentera

 
