Inte så trött

Sonen var inte så trött ikväll och jag vet inte ens om han har somnat än. Förhoppningsvis har han det. Han är väl inte lika trött som vanligt eftersom vi vaknade ganska sent idag. Jag ska gå ut i köket och badrummet och förbereda för de som kommer och spolar rören imorgon. Får ångest bara av tanken att de ska komma hit. Jag avskyr sådant. Jag vill vara för mig själv i mitt hem och inte ha några främlingar springandes här. Men det är ju hyresvärden som bestämmer och inte jag.

 

Min dag har bestått av att göra ingenting, och lite till ingenting. Låter roligt va? Eller nä inte så roligt jag tänkte väl det. Men ibland har jag inte ork till annat än ingenting. Imorgon kanske jag gör något annat. Men jag tror knappt det. Jag måste ju vara hemma hela dagen och vänta på avloppssnubbarna.

~ av Borderlinemum på augusti 29, 2011.

Kommentera

 
