Graven

Idag har jag och mamma varit på pappas grav. Det var mer än en månad sedan jag var där och det dåliga samvetet gnagde, liksom viljan att åka dit och prata lite med pappa, eller ja det som finns kvar av honom. Vi gjorde fint där, planterade en blomma och tände ett ljus. Mamma gick iväg en stund och då tog jag tillfället i akt och pratade högt med min saknade pappa. Det är tufft att gå dit, samtidigt som det känns bra att ha  varit där.

 

Efter att vi varit på graven släppte mamma av mig i stan. Jag behövde köpa en present till min ena kompis son som fyller tre imorgon. Hon bjöd oss till kalaset idag därav sista minuten presenten. Men det blir kul för sonen att gå på kalas. Jag klarade att ta bussen hem från stan sen utan större problem, hann inte tänka så mycket på det för jag och bussen kom till hållplatsen samtidigt. Det konstiga med mig är att det är svårare och jobbigare att åka buss till stan, än hem. För hem måste jag ju.

Nu ska jag dammsuga och lite sånt. Sonen ska ha med en kompis hem från skolan idag så  det ska bli roligt för honom. De kan leka och ha skoj och jag får väl göra något annat. Så helgen ser ganska intressant ut i alla fall. Söndagen är fortfarande blank men det är skönt med sådana dagar ibland också! Solen har lyst så fint här i två dagar nu så jag hoppas att det håller i sig till helgen, det är skönt, även om luften blivit kallare och det märks att det nu är september.

 

Ett hjärta vi lagt på pappas grav ❤

~ av Borderlinemum på september 2, 2011.

Kommentera

 
