Konstigt

Hur kan det komma sig att jag alltid får väcka sonen vid tjugo över sju på skoldagar, och att han klagar att han är för trött för att gå upp, när han idag vaknade tjugo över sju och var hur pigg som helst när han inte behövde gå upp så tidigt. Jaja jag antar att det är så med barn. Vi gick upp i alla fall och käkade frukost sen lade jag mig i soffan och vilade/slumrade medan han tittade på barnprogram.

Idag har vi varit på kalas och det var trevligt men det gick lite överstyr med sonen i slutet. Han var var jättevild och energisk och det blev lite för mycket sen klagade han hela vägen hem att pappan till födelsedagsbarnet hade varit dum mot honom, men det var som de busade. Kanske gick det lite för långt och nu sitter jag här med ångest. De var ju absolut inte elaka mot min son, men samtidigt vet jag att han är känslig och inte alls så tuff som han utger sig för att vara. Han blir så lätt upptrissad bara. Jag kan inte gå runt med ångest för allt som sker heller. Sonen hade kul mestadels av dagen i alla fall och jag också. Fast vi skulle nog gått hem tidigare. Sonen var ju trött också.

Många gånger undrar jag om andra föräldrar är som jag och oroar sig en massa. Skulle jag avbrutit leken tidigare? Jag försökte det visserligen men sonen gav sig in i leken igen. Jag gör mitt yttersta varje dag för att vara en så bra förälder som möjligt och hade sonen blivit ledsen och gråtit eller nåt så hade jag givetvis sagt ifrån. Men han skrattade mest och gick tillbaka till leken även om jag tog honom därifrån. Så jag har nog ångest i onödan.

Nu ska jag gå och lägga mig bredvid sonen och sova gott. Min son är den enda mannen jag behöver i mitt liv, i alla fall just nu. Jag älskar honom över allt annat och han är den finaste pojken i hela vida världen.

~ av Borderlinemum på september 3, 2011.

Kommentera

 
