Nyduschad och renbäddat – a match made in heaven

Eller ja kanske inte… Jag tycker i alla fall att det är sjukt skönt att lägga mig i en renbäddad säng, och ännu skönare om jag är nyduschad.

Jag är riktigt trött ikväll. Kanske för att jag ägnat en stor del av dagen till att spela wordfeud på min iphone. Har inte gjort mycket vettigt annat än att dammsuga i sovrummet, lagat ugnspannkaka och bakat sockerkaka med äpple. Myst med sonen framför teven har jag också gjort. Ångesten är på en lägre nivå ikväll och nu vill jag mest bara sova.

Mamma krockade idag! Eller rättare sagt en gammal gubbe körde ut från en parkeringsplats rakt in i hennes bil. Han hade inte sett henne fast hon var förbi honom med framhjulet. Som tur är skadades varken mamma, lillbrorsan eller hunden. När jag fick ett sms från henne där det stod ”har krockat” blev jag ju jätteorolig. Mamma är inte sur på mig för att jag inte åkte med henne till läkaren idag i alla fall. Hon hade min syrra med sig istället. Jag hoppas verkligen att mamma kan få den hjälp hon behöver för att kunna leva ett värdigt liv igen. Läkaren skickade remiss till KBT åt henne vilket jag tycker är bra. Hon behöver terapi, inte en massa mediciner. Hon har tagit en massa Sobril och annat förr och jag vill inte att hon ska falla tillbaka i benzoträsket.

Vill tillägga att jag saknar min pappa en massa också. Det kan inte sägas för mycket. Jag tänker på honom och pratar om honom varje dag. Och saknar honom. Han var Världens finaste man, min stora trygghet och så älskad av mig.

~ av Borderlinemum på september 5, 2011.

Kommentera

 
