Zumba fitness

Jag är förvånad över mig själv. Jag har fått tag i zumba fitness dvd-erna och har precis kört ett pass på 58 minuter, utan att vilja ge upp en enda gång. Visst var det en mjukstart som mest gick igenom steg och sånt men ändå. Jag svettades en del och tror att det var en bra början. Nu sitter jag och eftersvettas innan jag ska duscha och käka lunch. Känner mig inte så hungrig, och känner mig dessutom mycket piggare efter att ha rört på mig. Jag dras med typ dubbelt så mycket kilon som jag borde ( no kidding) och därför känner jag att det där med att äta rätt inte räcker, jag måste röra på mig också. För som det ser ut nu så blir jag andfådd av två minuters promenad. Min vikt har aldrig varit ett problem för mig rent fysiskt som det är nu. Jag orkar ingenting och är klumpig som få och har jätteont i ryggen allt för ofta. Så nu gäller det. Det ska vara slut med godis och fet mat och början med träning och promenader och rörelse. När jag sedan gått ner en del kan jag börja träna ännu mer. Det gäller att byta livsstil för det här håller inte i längden. Så på måndag SKA jag börja med viktväktarna igen och jag SKA INTE ge upp eller slarva eller strunta i det. Jag lever bara en gång och min son behöver en mamma som orkar leka, klättra och springa och inte en soffpotatis som knappt orkar gå ner till affären. Om jag går ner i vikt kommer jag bli en bättre mamma på många sätt så nu ska jag inte skjuta på det längre. Jag kan inte vänta 1,5 år till på en operation för då kommer jag bara gå upp ännu mer. Så nu gäller det. Heja på mig så ska ni få ta del av mina viktresultat varje vecka!

~ av Borderlinemum på september 7, 2011.

Kommentera

 
