Avslaget

Ja som jag känt på mig hela tiden fick jag avslag från CSN. De anser inte att ”det inte finns ett klart samband i tiden mellan det som hänt och dina bristande studieresultat”. Nähä… Sedan tar de upp hösten 2010, våren 2011 och sommaren 2011. Men hösten 2010 var jag deprimerad större delen av tiden och min läkare skickade ett intyg till dem vilket gjorde att de särskilda skälen godkändes. Sen vårterminen 2011 läste jag två kurser varav ingen av dem hade någon uppgift som gav poäng innan tidpunkten för min pappas död, och jag tycker att det borde vara förståeligt att jag inte kunnat göra en tenta 1 vecka efter att pappa dog. Sedan sommaren då, ja jag trodde att jag var stark nog att läsa kursen, men den var för tuff för mig helt enkelt så jag klarade den inte. Mycket på grund av sorgen efter pappa som de på CSN menar sig inte kunna finna något samband i tiden med. Vad är de för jävla experter på sorg egentligen? Så för att få fortsatt studiemedel måste jag uppnå 31 poäng. Nämen hallå 31 poäng är fan en hel termins läsning + 1 poäng! De kan dra åt helvete tycker jag och nu tackar jag för mig för jag vet inte vad jag tar mig till nu!

~ av Borderlinemum på september 9, 2011.

Kommentera

 
