Beslutsångest

Ska jag ha katt eller inte? Sonen blir besviken om jag säger nej, och en katt är ju inte så mycket jobb som en hund. Jag är mest rädd att de ska riva på tapeter och möbler, men har hört att en sprayflaska med vatten är bra att använda för att de ska sluta.

För övrigt vill jag bara säga att jag tycker att regeringen är förjävlig som ej ger ersättning till Sveriges alla fosterbarn som farit illa. Det är som ett slag på käften för dem och som om regeringen ej tycker att de har något med det att göra. Det är Sveriges ansvar att se till att barn i fosterhem har det bra. Jag har stött på vuxna i mina studier som vanvårdades på fosterhem som små och jag tycker att det är skamligt av regeringen att säga nej. Jag vet att pengar inte tar bort smärtan och menen vanvården gett dessa människor, men att om de fick pengarna skulle det vara en sorts upprättelse för dem. Som att visa att det inte varit deras eget fel. Men jag har i alla fall inte röstat på skitregeringen vi har och jag förstår mig inte på dem som gjort det heller!

~ av Borderlinemum på september 10, 2011.

Kommentera

 
