Vilken morgon

Jag vaknade och tittade på klockan och såg till min förfäran att den var kvart i åtta! Shit sonen börjar tjugo över åtta och han ska hinna äta, klä på sig, borsta tänderna och sen ytterkläder också. Men vi hann. Kom precis när det ringde in. Sonen hostar och är förkyld, det har varit så hela veckan. Han har ingen feber så därför skickar jag honom till skolan ändå. Idag ville han verkligen inte gå dit men tror det var mer för att han väcktes så abrupt och sen var tvungen att skynda sig. Jag tänkte hämta honom tidigt idag igen och imorgon ska jag säga till skolan att han inte kommer. Så får han en extra lång helg att vila upp sig på. Han är ju ändå pigg trots förkylning och hosta… Men idag tyckte jag han såg lite blek ut, kollade tempen, men ingenting. 36,8 är en helt normal morgontemperatur. Sedan får jag hoppas att om han blir sämre och hängig så ringer skolan till mig. Det borde ju vara så. Eftersom han inte har feber så har han ju ingen infektion så då kan det väl inte vara så farligt? Ahhh nu har jag sån ångest för detta, men han kan ju inte vara hemma för att han är snorig när han har varit det i över en vecka?

 

Nu ska jag gå ut och ta ett bloss och sedan ska jag nog surfa runt lite på datorn och bara ta det lugnt fram tills sonen ska hämtas.

~ av Borderlinemum på september 15, 2011.

Kommentera

 
