Sen kväll och sjukdomar

Snacka om att jag var trött när sonen vaknade klockan åtta i morse! Somnade inte förrän halv tre eller nåt. Låg och läste en bok (som är sann) om en tjej som levt med en mamma som hade Munchausen by proxy. Alltså att man hittar på eller framkallar sjukdomstillstånd hos sitt barn och åker titt som tätt till sjukhus, allt detta för att föräldern vill ha den uppmärksamheten. Eller ja jag är inte helt säker men efter att ha läst sextio sidor i boken är det så jag uppfattar det. Flickan blir tvingad att ljuga för läkarna och sånt om sin ”sjukdomsstillstånd”. Det är hemskt att läsa om hur barn gör allt för att göra sina föräldrar nöjda. Själv är jag glad för att min son närapå aldrig är sjuk. Kan räkna gångerna på sjukhus dessa snart sex år på mina fingrar. Han har aldrig behövt någon medicin, med undantag för hostmedicin, har aldrig haft en infektion, har bara slagit sig illa en gång och fått åka till akuten. Vårdcentralen har det varit de andra gånger för ont i halsen, feber eller ont i öronen men inte ofta, och det har aldrig varit något annat än virus. Jag är så otroligt glad för att ha ett friskt barn för det är något av det viktigaste. Folk spekulerar i hur deras barn kommer se ut när de föds och sånt, och det gjorde jag också, men sedan K fick sin dotter som var sjuk vid födseln så förstår jag hur viktigt det är att få ett friskt barn! Man vill inte oroa sig för om en barn kommer överleva nästa dag, nästa vecka, nästa månad. Nej så jag tackar Gud för att jag har en frisk son!

~ av Borderlinemum på september 17, 2011.

Ett svar to “Sen kväll och sjukdomar”

  1. Jag har läst den boken och tyckte den var bra, gripande och hemsk.

Kommentera

 
