Vad livet blev till

Drömmar om ett liv
Drömmar om en framtid
Verkligheten med en kniv
Verkligheten är en strid

Allt jag ville uppnå
Allt jag skulle göra
Har försvunnit nu
Livet ville förstöra

Med en sorg i mitt inre
Ett trasigt hjärta
En kropp utan kärna
Ett liv fullt av smärta

Jag ville bli något annat
Jag ville det så gärna
Jag ville bli speciell
Jag siktade mot en stjärna

Jag har svikit alla
Jag har svikit dig
Och jag förstår
Att du inte kan älska mig

Så jag ska försvinna
Jag ska glömma
Jag ska göra allt
För att mitt inre gömma

Jag ska ta mina känslor
Kan du glömma mig då
För innerst inne vet jag
Att du vill ha det så

~ av Borderlinemum på september 17, 2011.

Kommentera

 
