Home sweet home

Ja då har jag varit hemma i ganska många timmar, men inte hunnit sätta mig ner och blogga. Katterna har varit mysiga idag och den ena har legat hos mig och spunnit hur länge som helst. Det var första gången hon gjorde det. Sonen har antagligen somnat efter ett antal vändor upp och ner för vatten, kramar, och annat. Själv sitter jag och kollar i en anteckningsbok som jag skrivit dikter i 2002-2003, alltså när jag var typ 16 år. Får säga att min skrivförmåga har utvecklats rejält.

 

Mamma ringde innan och frågade om det var min iphone-laddare som var hos henne. Jag blev förtvivlad, hur kunde jag glömma den där??? Jag klarar mig inte utan min iphone för där har jag allt. Facebook, bloglovin, wordpress, nyheter, wordfeud, ja allt som jag behöver. Den är min bästa vän när jag röker. Men jag kanske behöver en avvänjning från den… Nu ska jag avnjuta en lugn kväll för mig själv. Igår hos mamma somnade jag när jag nattade sonen så mamma tyckte inte att jag var något vidare sällskap. Så ikväll får jag mysa istället.

~ av Borderlinemum på september 18, 2011.

Kommentera

 
