Trasigheten

Detta klottrade jag ner i min diktbok för lite mer än ett år sen, men det känns likadant fortfarande. Mer än tio år av trasighet. Undrar om jag någonsin känt mig hel, och hur det känns att vara hel…

Somliga går med trasiga skor

Jag är trasig hela jag

Min högsta önskan är

Att jag ska bli hel en dag

 

Jag skär mig i skinnet

För att ångesten ska lätta

Men att det bara hjälper en kort stund

Är något jag vill berätta

 

Jag önskar att ingen annan

Behöver detta öde möta

För det känns som att leva

Med en inre röta

 

Mest av allt vill jag bara bli fri

Kommer jag någonsin känna mig hel

Allt jag gör för att det ska bli rätt

Visar sig ändå bara vara fel

 

Copyright Borderlinemum

 

 

 

~ av Borderlinemum på september 19, 2011.

Kommentera

 
