Välkommen till verkligheten

Är det så här verkligheten ser ut? Jag har inte fått pengar sedan juli, annat än barnbidrag, bostadsbidrag och underhåll, men de pengarna räcker inte ens till hyran! Jag väntade på resultat från CSN och kontaktade inte soc förrän efter jag fått mitt avslag. Var det fel eller? Jag fick en tid den femte oktober, sedan har de två veckors handläggningstid. Vadå hallå Kronofogden?! Utöver det hade min läkare ingen tid förrän den trettonde oktober… Jag var sen med hyran förra månaden, kommer vara det denna månaden också, kommer de vräka mig då eller? Och kommer soc räkna tillbaka dessa månader då jag inte haft några pengar? Det måste de ju göra eller? De kollar ju tre månader tillbaka och av juli, augusti, september har jag bara haft pengar ena månaden… Faaan alltså, jag har praktiserat på ett socialkontor och jag vet att de kan tränga in ett besök om det verkligen är nödvändigt, men tydligen är jag inte prioriterad. Nästan en månads väntetid när jag redan varit utan pengar en månad!!! Shoot me please…

~ av Borderlinemum på september 19, 2011.

Kommentera

 
