Dålig strategi

Jag har en hög obetalda räkningar och min strategi är att inte ens öppna breven när vad jag borde är att öppna dem och kontakta de olika ställena för att förklara min situation för att undvika inkassobolag och extra kostnader. Har ju tid hos socialen den femte oktober, sedan är deras handläggningstid två veckor. Vet inte ens om de kommer ge mig något. Eftersom jag handlar åt mamma har hon satt in en del pengar på mitt konto och om jag känner socialen rätt kommer de räkna det som inkomster. Även om hon skrivit mamma mat på överföringarna. Ska förklara det för dem när jag går dit men varför skulle de lyssna? Denna situationen ger mig så mycket mer stress, och så mycket sämre mående. Vet inte hur länge till jag orkar…

~ av Borderlinemum på september 21, 2011.

Kommentera

 
