Trotsa ångesten

Nu ska jag trotsa ångesten och sömnlösheten och gå och lägga mig. Innan midnatt för en gångs skull. Har haft M här i några timmar och det var trevligt. Imorgon är det en ny vecka, kan inte säga att jag ser fram emot den särskilt mycket. Utan pengar, utan att vilja gå ut och träffa folk och utan att ha särskilt mycket att glädjas över. Så nere som jag är nu har jag aldrig varit. Bekymren har hopat sig för mycket för att jag ska kunna må bra. Bättre att sova bort all smärta, men det hade underlättat om jag haft ro att gå och lägga mig… Men försöka duger. Annars kan jag ju kela med mina katter och se om deras spinnande kan vagga mig till sömns…

~ av Borderlinemum på september 25, 2011.

Kommentera

 
