Tankar som snurrar

Antingen är min hjärna tom och luddig, eller så är den full av tankar som snurrar. Nu har luddigheten försvunnit och alla tankar rusar istället runt i min hjärna. Tankar som ger mig sorg i hjärtat, tomhet i själen, ångest. Allt som hänt mig, mest negativt, kommer tillbaka och skakar om. Jag vet inte hur jag ska kunna sortera tankarna och stoppa in dem i fack i hjärnan. Vissa i fack som aldrig kan öppnas. Men istället får jag dras med alla dessa jobbiga tankar, dåliga samveten och all sorg. Trasigheten är väldigt påtaglig idag. Varför finns inget klister, eller tejp som kan laga en trasig själ. Det finns inga plåster för själen. Jag har valt bort kärleken för jag orkar inte förlora mer. Då är jag hellre ledsen i ensamhet, än ledsen över att bli lämnad. Jag har blivit övergiven, slagen på, lämnad i ensamhet och ångest och en tomhet som aldrig når sitt slut. Jag har tappat tron på kärleken. På att hitta någon. För vi vet alla redan att jag inte har något att erbjuda. De som kommer nära dras med i trasigheten, de blir inte av med mig, och de blir lidande. Och jag blir lidande för att hur mycket de än älskar mig så är det inte tillräckligt. Kärlek är överskattat. Punkt slut.

~ av Borderlinemum på september 27, 2011.

2 svar to “Tankar som snurrar”

  1. Tack för din kommentar, hoppas du får en bra dag. KRAM

  2. Saltlaktrits alltså? Lät gott, visste inte ens att de fanns hos SB12. Men där ser man. Och ja det är ju nackdelen, att det är dyrt. FLUX (munskölj) funkar lika bra praktiskt med flour och kostar en bråkdel av SB12. 🙂

Kommentera

 
