Familjen

Ska ta en sväng till morsan ikväll. Kan behöva det. Sonen ska vara ledig imorgon. Igår skrev jag ett meddelande till min syster och bad om ursäkt och hon godtog den, tror jag. Fick ett ganska vagt svar. Det kommer kännas konstigt i börja men får väl se om hon verkligen förlåtit mig. Det märks ju ganska tydligt när man ses. Vet dock inte när jag kommer träffa henne. Jag kände bara igår, efter beskedet om min sons ADHD att jag behöver familjen. Jag behöver stöd. Inte för att sonen är annorlunda han är ju precis samma underbara pojke som han var innan. Men jag menar mer att jag behöver folk som kan bolla tankar och idéer med mig om behandling och liknande. Som jag kan prata av mig med om allt som kommer hända runt omkring oss nu. Psykologen som gjort utredningen tror också att han har något problem med ögonen, att de skickar fel signaler till hjärnan och att han därför har svårt med pussel och vissa mönster och sånt. Jag har ju själv märkt att i pussel försöker han sätta bitarna lite lite spegelvänt eller hur man ska säga. Det enda jag vill säga är att trots svårigheterna min son har och hur jobbigt det har varit emellanåt så älskar jag honom över allt annat. Han är det finaste jag har här i livet.

~ av Borderlinemum på september 29, 2011.

Kommentera

 
