Ett krig

Varje dag är ett krig, oftast ett inbördeskrig, alltså ett krig mot mig själv. Jag vet vad som är rätt och vad som är fel. Jag vet vad jag borde. Därför blir jag så arg när inget blir som det borde bli och när jag inte gör vad jag borde. Är trött på mig själv. Hur jag förstört min fysiska bit, mitt utseende. Hur jag beter mig och tänker och ÄR på ett sätt jag vet är fel många gånger. Negativa tankar om allt är som mina bästa vänner. De finns alltid här. Vet att jag borde sova och inte grubbla men det finns så mycket att tänka på. Så många sätt och tankar som kan spä på kriget inom mig. För om det kriget tar slut, vem är jag då?

~ av Borderlinemum på oktober 2, 2011.

Kommentera

 
